Després de deixar l’entorn del torrent de la canal de sant Jeroni el camí-carreter avançava cap al monestir de santa Cecília. Abans d’arribar-hi, a l’esquerra sortia un camí que baixava a can Martorell. Les successives obres en la carretera causaren el trasllat d’aquesta pista a la localització on es troba avui; de l’antic camí en queda un petit senderó que es pot seguir parcialment.
La consulta dels fulls d’ordre per les obres de la construcció de la nova carretera d’inicis del segle XX permet conèixer on la nova carretera s’aparta o aprofita alguna part de l’antic camí-carreter. Aquest, en arribar al monestir de Santa Cecília s’acostava quasi a tocar-lo i anava pel costat de la bassa de rec. La traça de la nova carretera aprofità per on anava l’antic camí-carreter, però en fer la reforma de la carretera BP-1103 s’eliminà aquesta girada i la traça de l’antic camí-carreter fou aprofitada per fer l’actual zona d’aparcament. Tant el camí-carreter, com després la nova carretera, en deixar el monestir de Santa Cecília seguien continuaven recte en direcció on avui hi ha un mirador. Tot seguit el camí-carreter prenia una mica d’alçada i girava cap a la dreta, creuant el que seria la traça de l’actual carretera BP-1103. Per la seva part, la nova carretera de començaments del segle XX seguia recta acostant-se al turó rocós on està situat una zona de pícnic i un mirador. El camí-carreter, després de recórrer uns quants metres per una cota superior on construí la nova carretera, tornava a perdre alçada baixant per un pendent conegut com la Baixada de Santa Cecília i al final d’aquesta hi havia un senderó, que encara es conserva, que puja al camí de l’Arrel.
Un cop acabada la baixada de Santa Cecília el camí-carreter continuava avançant en direcció a un esperó rocós, al capdamunt del qual se situà la Bateria Alta de l’Hospitalet, que el superava fent un volta. Encara avui hi ha les restes d’aquest tomb on la carretera BP-1103 travessa un túnel just després de l’indret on, molts anys després, es construí l’estació inferior de l’Aeri de sant Jeroni. Just en aquest punt, a l’esquerra del camí-carreter sortia un sender, el qual encara es pot resseguir, que baixava a la masia de la Creu la qual, anys després es transformà en l’hotel de la Colònia Puig.
Tant la construcció de la carretera de començaments del segle XX com la contundent reforma de 1976 destruí aquesta part tram del camí carreter. Actualment, d’aquest tram, només queden petits trossos perfectament identificables per damunt de l’actual BP-11103 o al voltant del túnel esmentat. En els mapes s’indica en vermell la traça del camí-carreter de 1698 i en blau la nova carretera construïda a inicis del segle XX.



Anar al següent tram. Tram 6. Baixada dels Matxos